Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Otwarcie sali SI

Otwarcie sali SI

UCZNIOWIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PUCKU OTRZYMALI NIEZWYKŁY PREZENT

 

               Z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego 20221/2022 uczniowie Szkoły Podstawowej im.M.Zaruskiego w Pucku otrzymali wspaniały prezent – profesjonalną salę do terapii  integracji sensorycznej. Sala powstała w budynku B przy ulicy Nowy Świat 12.   

Pomoże ona w realizacji misji szkoły, którą  jest tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju wszystkich uczniów, na miarę ich potrzeb i możliwości.

Uroczystego otwarcia Sali w dniu 3 września dokonali  Burmistrz Miasta Puck pani Hanna Pruchniewska wspólnie z Dyrektorem szkoły panem Zdzisławem Pruchniewskim. Obecni byli również: Przewodniczący Rady Miasta Puck pan Piotr Kozakiewicz, Podinspektor ds. oświaty pani Marzena Pałka, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku  pani Jolanta Kamińska, Radna Miasta Puck pani Mariola Antoniewicz.

Remont i dostosowanie pomieszczenia oraz jego wyposażenie w certyfikowany sprzęt zostało sfinansowane ze środków Gminy Miasta Puck w kwocie 45 tys.

Nowa, profesjonalnie wyposażona pracownia integracji sensorycznej powstała z myślą o wsparciu dzieci, które z racji dysfunkcji w zakresie systemów sensorycznych, doświadczają różnych trudności w codziennym funkcjonowaniu. Stwarza to nowe możliwości terapeutyczne, jakie szkoła może zaoferować dzieciom z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi, zaburzeniami zachowania czy niepełnosprawnością ruchową. Wyposażenie obejmuje wiele urządzeń do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego a także  wzrokowego, słuchowego i węchowego.  W przyjaznym otoczeniu (zjeżdżalnie, huśtawki, piłki rehabilitacyjne, trampoliny, drabinki) dziecko pod okiem terapeuty, będzie mogło uczyć się w jaki sposób  przetwarzać i wykorzystywać skomplikowane informacje sensoryczne. Efekty takiej terapii są widoczne bardzo szybko. Dziecko  zaczyna lepiej funkcjonować w sferze ruchowej, emocjonalnej i poznawczej. Integracja sensoryczna pozwoli segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny. Integracja sensoryczna wpływa na rozwój dziecka, poprawę  zdolności do nauki, motywację oraz samoocenę.

Z problemów w zakresie integracji sensorycznej dzieci nie wyrosną. Będą one rosły razem z nimi. Dlatego tak  ważna jest wczesna interwencja, która wspiera system nerwowy.  

Data dodania: 2021-09-03 16:53:38
Data edycji: 2021-09-06 12:08:41
Ilość wyświetleń: 1009
wstecz

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej