Szkoła Podstawowa im. Mariusza Zaruskiego w Pucku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.sppuck.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Zapewnienie dostępności elementów wymienionych powyżej oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Pracujemy nad stopniowym usuwaniem barier.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejścia do głównych elementów strony za pomocą przycisku „TAB”.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Zdzisław Pruchniewski - mejlowo dyrektor@sppuck.pl lub telefonicznie 58 673 27 11.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszej placówki:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
w Szkole Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku
Liczba budynków, w których szkoła prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
Budynek „A”
Adres: ul. Przebendowskiego 27, 84-100 Puck
Budynek „B”
Adres: ul. Nowy Świat 12, 84-100 Puck
Rozwiązania architektoniczne
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek „A”
Wejście główne do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej. Istnieją trzy dostępne dla uczniów wejścia.
Wejście główne do budynku szkoły posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.Do drugiego wejścia od strony zachodniej do szatni budynku prowadzą schody.Trzecie wejście od strony północnej budynku prowadzi z podwórza szkoły. Wejście to posiada dwa stopnie schodowe. Wejściem tym wchodzą uczniowie pod nadzorem nauczyciela sprawującego w danym momencie opiekę.
Budynek „B”
Wejście główne do szkoły zaprojektowano od strony zachodniej.
Wejście główne do budynku szkoły posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych, istnieje możliwość skorzystania ze schodołazu.Do drugiego wejścia od strony parkingu od strony północnej budynku prowadzą schody.Trzecie i czwarte wejście od strony południowej budynku szkoły prowadzi z podwórza szkoły. Wejścia te posiadają dwa stopnie schodowe i wchodzą nimi uczniowie pod nadzorem nauczyciela sprawującego w danym momencie opiekę.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Budynek „A”
W budynku szkoły znajdują się 4 kondygnacje:
Piwnica z pomieszczeniami gospodarczymi, do której prowadzą schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych.ParterI piętro, na które prowadzą schody dwuetapowe. Jest możliwość skorzystania z windy przeznaczonej dla osób niepełnosprawnychII piętro, na które prowadzą schody dwuetapowe. Jest możliwość skorzystania z windy przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych
Budynek szkoły wyposażony jest w windę, którą można dostać się na każdą kondygnację szkoły poza piwnicą, w której znajdują się pomieszczenia gospodarcze, do których uczniowie nie mają dostępu. Winda jest umieszczona w świetle klatki schodowej i przystosowana jest do przewozu osób niepełnosprawnych. Winda spełnia wszystkie wymagania i posiada atesty. Jest na bieżąco konserwowana i sprawdzana. Sala gimnastyczna znajduję się na parterze i jest dostępna dla każdego.
Budynek „B”
W budynku szkoły znajdują się 4 kondygnacje:
Piwnica z pomieszczeniami gospodarczymi, do której prowadzą schody. Możliwość skorzystania ze schodołazu.Parter – dostęp z wykorzystaniem schodołazuI i II piętro, na które prowadzą schody dwuetapowe. Jest możliwość skorzystania ze schodołazu.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Szkoła w żadnym z budynków nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
W budynku „A” (na poziomie I piętra) znajduje się toaleta dostosowana do osób niepełnosprawnych (drzwi umożliwiające wjechanie wózkami, uchwyty).
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Budynek „A”
Miejsca takie znajdują się na parkingu szkoły od wejścia głównego od strony południowej i są odpowiednio oznakowane. W związku z tym dostęp z parkingu do budynku szkoły nie posiada żadnych ograniczeń.
Budynek „B”
Brak dostępności miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na podstawie zarządzenia Dyrektora szkoły do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Budynek „A” i „B”
Osoba z psem przewodnikiem/asystującym. – podchodzi do okienka, pracownik szkoły udziela informacji i służy pomocą w calu załatwienia sprawy.
Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.
Puck
ul. Przebendowskiego 27