Budżet uczniowski 2017/18
BUDŻET UCZNIOWSKI Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku I Edycja 2017/2018
Rada Rodziców zdecydowała o realizacji w bieżącym roku szkolnym akcji „Budżet uczniowski”. W założeniu to program podobny do działającego od dwóch lat w Pucku „Budżetu obywatelskiego”, lecz adresowany jest do uczniów naszej szkoły.
To właśnie uczniowie złożą propozycje, na które następnie będą oddawać głosy. Pomysł polega na włączeniu uczniów w proces zgłaszania i decydowania o sposobie wykorzystania części funduszy Rady Rodziców. W I Edycji 2017/2018 na ten cel została przeznaczona kwota w wysokości 3.000 zł (RR przewiduje - w wyjątkowej sytuacji - możliwość powiększenia do kwoty 4.000 zł. Maksymalna wartość pojedynczego projektu to 1.500 zł.
Projekty składają uczniowie, głosują uczniowie, a o wyborze projektów decyduje liczba otrzymanych głosów. Zgłaszanie projektów do dnia 26.11.2017 r. Ogłoszenie zakwalifikowanych projektów 3.12.2017r (Dzień Świąteczny)
Głosowanie do dnia 22.12.2017 r. - Ogłoszenie wyników: 15.01.2017r.
Realizacja projektów od 12.02.2018 r. do 19.05.2018 r. - Uroczysta prezentacja zrealizowanych projektów: 27.05.2018r. (Festyn Rodzinny)
Wielkość budżetu 3.000 zł z opcją powiększenia do 4.000 zł
Projekty
- •zgodne ze statutem szkoły, związane z działalnością edukacyjną, wychowawczą, kulturalną, sportową, wspieraniem funkcjonowania szkoły i uczniów
- •wykonalne
- •maksymalna wartość pojedynczego projektu: 1.000 zł
Zgłaszanie propozycji projektów
- •przez uczniów SP im. Mariusza Zaruskiego w Pucku, a w przypadku uczniów klas 1, 2 i 3
wymagane jest wsparcie rodzica
- •wyłączenie z wykorzystaniem formularza do dnia 26.11.2017 r. składane w „Skrzynce RR” znajdującej się w przedsionku Budynku A
- •komisja powołana przez RR dokona weryfikacji i zakwalifikuje je do głosowania
Głosowanie
- •głosują tylko uczniowie SP8 na kartach do głosowania
- •karty do głosowania będą dostępne u wychowawców klas
- •głosujemy poprzez wpisanie znaku x w kwadracie x przy maksymalnie trzech wybranych projektach (można głosować na jeden, dwa lub trzy projekty)
- •karta do głosowania bez imienia i nazwiska ucznia, klasy, znaku X lub wskazująca na wybór więcej niż trzech Projektów oraz bez pieczęci RR jest nieważna
- •karty do głosowania, za pośrednictwem wychowawców klas, należy wrzucać do „Skrzynki RR”
- •termin głosowania mija w dniu 22.12.2017 r.
Decyzja
- •projekty zostaną umieszczone na liście rankingowej w kolejności od największej do najmniejszej łącznej liczby otrzymanych głosów
- •do realizacji wybrane zostaną Projekty zgodnie z lokatą na liście rankingowej do chwili wyczerpania budżetu
- •realizacja od 12.02.2018 r. do 19.05.2018 r.
HARMONOGRAM „BUDŻETU UCZNIOWSKIEGO
ZADANIE |
TERMIN OD |
TERMIN DO |
Zgłaszanie projektów |
1.11.2017 |
26.11.2017 |
Weryfikacja projektów |
27.11.2017 |
2.12.2017 |
Prezentacja zakwalifikowanych projektów |
Nie dotyczy |
3.12.2107 |
Dystrybucja kart do głosowania |
4.12.2017 |
9.12.2017 |
Głosowanie |
4.12.2017 |
22.12.2017 |
Ogłoszenie wyników |
Nie dotyczy |
15.01.2018 |
Realizacja projektów |
12.02.2018 |
19.05.2018 |
Oficjalne zakończenie |
Nie dotyczy |
27.05.2018 |
Szczegóły w Regulaminie „Budżetu uczniowskiego” finansowanego ze środków Rady Rodziców działającej przy Szkole Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku z dnia 31.10.2016 r.