BUDŻET UCZNIOWSKI

budzet uczniowski tlo salezjanieBUDŻET UCZNIOWSKI Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku I Edycja 2017/2018

Rada Rodziców zdecydowała o realizacji w bieżącym roku szkolnym akcji „Budżet uczniowski”. W założeniu to program podobny do działającego od dwóch lat w Pucku „Budżetu obywatelskiego”, lecz adresowany jest do uczniów naszej szkoły. To właśnie uczniowie złożą propozycje, na które następnie będą oddawać głosy. Pomysł polega na włączeniu uczniów w proces zgłaszania i decydowania o sposobie wykorzystania części funduszy Rady Rodziców. W I Edycji 2017/2018 na ten cel została przeznaczona kwota w wysokości 3.000 zł (RR przewiduje - w wyjątkowej sytuacji - możliwość powiększenia do kwoty 4.000 zł. Maksymalna wartość pojedynczego projektu to 1.500 zł. Projekty składają uczniowie, głosują uczniowie, a o wyborze projektów decyduje liczba otrzymanych głosów. Zgłaszanie projektów do dnia 26.11.2017 r. Ogłoszenie zakwalifikowanych projektów 3.12.2017r (Dzień Świąteczny)

Głosowanie do dnia 22.12.2017 r. - Ogłoszenie wyników: 15.01.2017r.

Realizacja projektów od 12.02.2018 r. do 19.05.2018 r. - Uroczysta prezentacja zrealizowanych projektów: 27.05.2018r. (Festyn Rodzinny)

Wielkość budżetu 3.000 zł z opcją powiększenia do 4.000 zł

Projekty

  • zgodne ze statutem szkoły, związane z działalnością edukacyjną, wychowawczą, kulturalną, sportową, wspieraniem funkcjonowania szkoły i uczniów
  • wykonalne
  • maksymalna wartość pojedynczego projektu: 1.000 zł

Zgłaszanie propozycji projektów

  • przez uczniów SP im. Mariusza Zaruskiego w Pucku, a w przypadku uczniów klas 1, 2 i 3

wymagane jest wsparcie rodzica

  • wyłączenie z wykorzystaniem formularza do dnia 26.11.2017 r. składane w „Skrzynce RR” znajdującej się w przedsionku Budynku A
  • komisja powołana przez RR dokona weryfikacji i zakwalifikuje je do głosowania

Głosowanie

  • głosują tylko uczniowie SP8 na kartach do głosowania
  • karty do głosowania będą dostępne u wychowawców klas
  • głosujemy poprzez wpisanie znaku x w kwadracie x przy maksymalnie trzech wybranych projektach (można głosować na jeden, dwa lub trzy projekty)
  • karta do głosowania bez imienia i nazwiska ucznia, klasy, znaku X lub wskazująca na wybór więcej niż trzech Projektów oraz bez pieczęci RR jest nieważna
  • karty do głosowania, za pośrednictwem wychowawców klas, należy wrzucać do „Skrzynki RR”
  • termin głosowania mija w dniu 22.12.2017 r.

Decyzja

  • projekty zostaną umieszczone na liście rankingowej w kolejności od największej do najmniejszej łącznej liczby otrzymanych głosów
  • do realizacji wybrane zostaną Projekty zgodnie z lokatą na liście rankingowej do chwili wyczerpania budżetu
  • realizacja od 12.02.2018 r. do 19.05.2018 r.

HARMONOGRAM „BUDŻETU UCZNIOWSKIEGO

ZADANIE

TERMIN OD

TERMIN DO

Zgłaszanie projektów

1.11.2017

26.11.2017

Weryfikacja projektów

27.11.2017

2.12.2017

Prezentacja zakwalifikowanych projektów

Nie dotyczy

3.12.2107

Dystrybucja kart do głosowania

4.12.2017

9.12.2017

Głosowanie

4.12.2017

22.12.2017

Ogłoszenie wyników

Nie dotyczy

15.01.2018

Realizacja projektów

12.02.2018

19.05.2018

Oficjalne zakończenie

Nie dotyczy

27.05.2018

Szczegóły w Regulaminie „Budżetu uczniowskiego” finansowanego ze środków Rady Rodziców działającej przy Szkole Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku z dnia 31.10.2016 r.

REGULAMIN BUDŻETU >>>  WIĘCEJ

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY PROJEKTU >>> WIĘCEJ